SEO Analyse

Ben je benieuwd of jouw website qua SEO goed in elkaar steekt? Met een grondige SEO Analyse kan ik in een mum van tijd zien of je op de goede weg bent en waar de ruimte voor verbetering zit.

Een SEO Analyse, ook wel SEO Audit of SEO Check genoemd, geeft duidelijkheid over de huidige stand van zaken en biedt handvaten om je SEO te verbeteren. Dat is de basis voor een goede aanpak om meer online zichtbaarheid te krijgen. Dat heeft ieder bedrijf nodig!

Meer weten over een SEO Audit? Lees dan verder, want ik ga je er alles over vertellen. Straks kun je het zelf proberen of mij inschakelen voor professionele hulp.

In 30 minuten krijg je glasheldere inzichten. Deze sessie is gratis, maar let op: we investeren alleen tijd in ambitieuze ondernemers die klaar zijn hun markt te domineren.

Even back to basic: wat is SEO en wat is een SEO Analyse?

Om zeker te weten dat we elkaar goed begrijpen, beginnen we even met een paar kernbegrippen.

Zoekmachine optimalisatie in het kort

 

SEO staat voor Search Engine Optimization. In Nederland staat het beter bekend als zoekmachine optimalisatie. Het doel van SEO is om je website en webpagina’s te optimaliseren voor hogere posities in zoekmachines als Google.

Iedereen wil natuurlijk op plek 1 staan bij relevante zoektermen voor zijn of haar bedrijf. Om dichter bij dit doel te komen, heb je een aantal dingen nodig. Zo moet de technische SEO op orde zijn, heb je goede content nodig en moeten we werken aan je autoriteit.

Maar daar begint het niet mee. Het begint allemaal met een grondige SEO Analyse.

SEO Analyse in het kort

 

Voor een goede strategie op het gebied van SEO is het eerst belangrijk om te weten waar je staat. Wat heb je al? Wat heb je nog niet? Wat kan er beter? Wat moet er bij? En wat moet er misschien weg?

Je kunt in het wilde weg zonder plan je SEO proberen te verbeteren, maar daar kom je niet ver mee. Zonder kennis van zaken weet je immers niet wat er wel en niet werkt en waarom. Een SEO Analyse zorgt voor het benodigde overzicht en inzicht.

Na een SEO Check weet je welke verbeterpunten er zijn op het gebied van content, techniek en autoriteit. We kunnen het ook koppelen aan een zoekwoorden onderzoek. Dan rolt er een nieuwe strategie uit om te scoren op belangrijke keywords voor jouw bedrijf.

Gratis ontdekgesprek

Zit jouw website goed in elkaar voor SEO of kan het beter? En met welke stappen til je jouw SEO naar het volgende niveau? Laten we vrijblijvend kennismaken!

Zelf met gratis website analyse tools aan de slag

Geregeld vragen mensen mij: kan ik ook gewoon zelf met website analyse tools aan de slag? Het antwoord is simpel. Ja, dat kan. Je kunt bijvoorbeeld al heel wat nuttige gegevens uit Google Search Console, Google Analytics, Google Tag Manager en Google PageSpeed halen. Met deze handige tools van Google kun je onder andere zien hoeveel bezoekers je hebt, het klikgedrag van bezoekers analyseren en je website controleren op crawlfouten in zoekmachines. Je kan er ook je conversies mee controleren en je website snelheid checken. Hiernaast kun je ook gratis aan de slag met tools die bij kunnen dragen aan je strategie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan SiteGuru, Screaming Frog, Ubersuggest en de gratis versie van de Ahrefs Keyword Generator. Er is gratis dus heel wat mogelijk als het gaat om website analyse.

  • ✓  Gemiddeld 73% meer verkeer in 6 maanden
  • ✓  50+ bedrijven naar de Google-top gebracht
  • ✓  5/5 Google Reviews score

De beperkingen van gratis tools

De meeste mensen gaan fanatiek aan de slag met deze tools. Eerst lijkt het ook best makkelijk. Maar na een tijdje blijkt het toch moeilijker te zijn en ook meer werk dan gedacht. Hoe haal je er nou echt waarde uit? En wat zijn nou de beste keuzes op basis van al die data?

Vaak loop je ook tegen de beperkingen van gratis software aan. Zo zit er geregeld een limiet aan de data die je per dag, week of maand kan opvragen. Daar kun je dan net niks mee en dan moet je alsnog betalen voor de uitgebreide versie van de tool.

Soms ben je ook zelf het product als je een gratis tool gebruikt. Bij sommige tools moet je namelijk volledige toegang tot je Analytics geven. Aan die data verdienen ze vervolgens geld. Dat is in mijn ogen ook niet echt wenselijk.

De toegevoegde waarde van een SEO Analyse door een professional

Bespaar jezelf dus de moeite om allerlei gratis tools op te zoeken, te downloaden, te proberen en er vervolgens net niks mee te kunnen. En bespaar jezelf ook het geld om te investeren in dure tools die wel werken, maar die moeilijk zijn om onder de knie te krijgen.

Laat je website analyseren door een professional die alle tools in huis heeft, verstand van zaken heeft en sommige tools ook met je kan delen. Zo werk ik zelf bijvoorbeeld met uitgebreide en geavanceerde tools als Ahrefs, Surfer SEO en Frase.

Wat zijn de stappen van een grondige SEO Analyse?

Een volledige SEO Check bestaat uit verschillende onderdelen. Daar rolt dan een SEO Rapport uit. Dat is het gevolg van de website analyse en heet ook wel de SEO Score.

Globaal bestaat mijn SEO Audit uit drie onderdelen:

  1. Een technische SEO Analyse
  2. Een on-page SEO Analyse
  3. Een off-page SEO Analyse

Een website testen en analyseren heeft dus best wat voeten in de aarde. Laten we de drie onderdelen eens met meer details bespreken.

Een technische SEO Analyse

Verschillende technische aspecten hebben invloed op je SEO Ranking. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk dat je website geen technische fouten bevat en dat zoekmachines als Google de pagina’s goed kunnen crawlen.

Deze bedrijven groeien al met Marketence
Logo Phatfour
Logo O My Bag

Een on-page SEO Analyse

Bij on-page SEO draait het om de inhoud van elke webpagina. Het is bijvoorbeeld belangrijk dat iedere pagina meta informatie heeft in de vorm van een meta title en een meta description. Deze stukjes meta informatie komen in de zoekresultaten van zoekmachines terecht.

Hiernaast is het belangrijk om te onderzoeken op welke termen je goed en minder goed scoort in de zoekmachines. Gebruik je wel de juiste woorden op je pagina’s om aan te sluiten bij de zoekintentie van potentiële klanten? Dat is heel belangrijk om grondig te analyseren.

Waarschijnlijk is het nodig om bestaande teksten te herschrijven of om nieuwe teksten te schrijven. In deze teksten stoppen we dan de juiste zoektermen om meer websitebezoekers via een zoekmachine te krijgen.

Op basis van mijn adviezen kun je die teksten zelf gaan schrijven. Je kan het ook via mij laten doen. Ik werk samen met deskundige copywriters en journalisten die heldere teksten schrijven met aandacht voor SEO.

Een off-page SEO Analyse

 

Ook externe factoren hebben invloed op je SEO Score. Bij off-page SEO draait het om jouw linkprofiel in zoekmachines. Door middel van linkbuilding is het mogelijk om meer autoriteit te krijgen. Als Google je als autoriteit in je vakgebied ziet, ga je met sprongen vooruit.

Een belangrijk onderdeel van de off-page SEO zijn backlinks. Dat zijn externe links van andere websites richting jouw website. Iedere backlink geeft jouw website steeds iets meer autoriteit in de ogen van een zoekmachine.

Bij een SEO Check breng ik je linkprofiel en de backlinks in kaart. Dan zie je welke domeinen naar je website linken en hoeveel waarde die links hebben. Vaak is hier veel ruimte voor verbetering. Op basis van de resultaten in mijn website analyse tools kunnen we hier een goed plan voor maken.

Je website verbeteren met een SEO Analyse van Marketence

Zonder een uitgebreide SEO Audit is het lastig om je SEO doelgericht te verbeteren. En om zelf in korte tijd een expert op het gebied van SEO te worden, is ook niet gemakkelijk. Kies daarom voor een grondige SEO Check van Marketence.

Met behulp van verschillende tools ga ik je webpagina’s analyseren. Ik controleer je website op alle onderdelen van de SEO en vertel jou daarna waar de ruimte voor verbetering zit. Dat geeft je inzicht en overzicht.

Vervolgens kun je zelf aan de slag om verbeteringen door te voeren of het door mij laten doen. Of een combinatie van beide, dat is ook prima. Zo blijven we je concurrenten voor in de zoekresultaten van de zoekmachines en trek jij meer website bezoekers aan.

Klinkt dat je als muziek in de oren? Neem dan contact met mij op. Dan plannen we samen een gratis kennismakingsgesprek in om elkaar te leren kennen en jouw SEO Analyse te bespreken.

Daarom werken andere merken met Marketence

Het eenvoudige antwoord: onze klanten zien hun omzet stijgen. Daarom werken én blijven ze werken met Marketence. En hierom ook nog:

100% tevreden klanten

Klanten beoordelen ons met de volle 5/5 sterren (Google). Als zij tevreden zijn, zijn wij ook tevreden.

Alexandru David

We Need It
Als je je seo moet laten doen, is Hans jouw man! Hij heeft ons enorm geholpen en deed precies wat we hadden afgesproken én nog veel meer. Hij legde elke stap uit en werkte alsof het zijn eigen project was. Ik raad het absoluut aan!

Khatereh Pazira

Amstel Dental
Het was een plezier om met Hans samen te werken. Zijn kennis is erg uitgebreid over SEO en wat er nodig is om een effectieve website te maken om verkeer en zichtbaarheid te genereren. Ik blijf graag samenwerken!

Jasmijn Kok

Nina.care
Samenwerken met Hans is geweldig, hij is intelligent, duidelijk in de communicatie, zeer vakkundig ondernemend en zelfsturend. En naast zijn expertise is het door zijn gevoel voor humor een feestje om samen te werken.

Wendy Maring

MINC
Al bij de kennismaking stak Hans met kop en schouders boven de andere twee kandidaten uit. We herkennen bij hem de ondernemers mentaliteit die we graag zien bij freelance specialisten. Kortom: Het is superfijn samenwerken met Hans!

Richard Mulder

Dr.Melius
Hans heeft plezier in zijn werk en is er duidelijk goed in. Hij is een prettig persoon om mee te praten en geeft ruimte voor een goed gesprek. Je krijgt veel goede informatie die gemakkelijk te implementeren is. Schakel hans in als je een goede start wilt maken met SEO.

Jan Heering

Zelfhulp Website
Door zijn inzichten en met zijn advies gaat het inmiddels weer de goede kant op met de website. Hans is goed op de hoogte van wat er speelt op het gebied van seo en ik raad hem dan ook zeker aan mocht je advies of seo ondersteuning nodig hebben.

Meer weten?

Heb je nog vragen over SEO of over mij? Stel ze dan in een gratis ontdekgesprek. Online, of op locatie. Of misschien staat je vraag hier wel bij?

In de basis werk ik het liefst aan langer durende projecten voor mijn klanten, maar soms maak ik een uitzondering. Misschien heb jij wel een probleem waarvan ik denk: “Dat moét ik gewoon kunnen oplossen!”. Neem gewoon even contact op.

It depends. Ik zou niets liever doen dan hier een kant en klaar antwoord op geven. De praktijk is dat bij de ene website de verbeteringen binnen een dag worden opgepikt en de andere site soms 3 maanden nodig heeft. 

Wel kan ik vaak een inschatting maken van de te verwachten impact en duur hiervan.

  • Reactief

    199
    Maandelijks

    This is a description of the pricing package.

    • Minimaal 2 uur/maand

    • Toegang tot statistieken

    • Incl. e-mail support

    • Professioneel advies

    • Awesome Feature

    • Awesome Feature

  • Proactief

    399
    Maandelijks

    This is a description of the pricing package.

    • 1x Nieuwe contentpagina

    • 2x OnPage pagina updates

    • Incl. maandelijkse evaluatie

    • Incl. e-mail support

    • Professioneel advies

    • Awesome Feature

    • Awesome Feature