SEO Content

Met goede SEO-content til je jouw bedrijf naar een hoger niveau. Je hebt namelijk voordelen van twee kanten: enerzijds verhoog je het aantal bezoekers van jouw website en anderzijds biedt je meteen ook waardevolle content aan die potentiële klanten. Win-win dus!

In 30 minuten krijg je glasheldere inzichten. Deze sessie is gratis, maar let op: we investeren alleen tijd in ambitieuze ondernemers die klaar zijn hun markt te domineren.

Terug naar de basis: wat is SEO en wat is content?

Je hebt natuurlijk al eens van SEO en van content gehoord, maar misschien weet je nog niet precies wat deze termen betekenen. Daarom beginnen we even met een korte opfriscursus.

Zoekmachine optimalisatie in het kort

SEO staat voor Search Engine Optimization. In goed Nederland noemen we dat zoekmachine optimalisatie. We hebben het hier dus over de edele kunst van het hoger scoren in bijvoorbeeld Google, met plek 1 in de zoekresultaten als heilige graal.

Content in het kort

Content is alles wat je als bedrijf publiceert voor je doelgroep. Denk hierbij aan uitingen in tekst, beeld en geluid. Een mooi voorbeeld is een blog in WordPress. Je kunt ook denken aan een video of een podcast.

Gratis ontdekgesprek

Zit jouw website goed in elkaar voor SEO of kan het beter? En met welke stappen til je jouw SEO naar het volgende niveau? Laten we vrijblijvend kennismaken!

Het gouden duo: SEO en content

Bij SEO-content komen deze termen samen. Het doel van SEO-content is om waardevolle en relevante content te creëren, waarmee je potentiële klanten bereikt, bindt en behoudt. We zorgen dus voor een grotere stroom aan verkeer richting je website en een hogere conversie.

Dit levert goede SEO-content op:

  • Teksten die hoog ranken in zoekmachines als Google
  • Betere posities bij relevante zoektermen voor jouw bedrijf
  • Teksten die aansluiten bij de behoefte van je doelgroep
  • Meer bezoekers, meer leads en dus ook meer klanten
  • ✓  Gemiddeld 73% meer verkeer in 6 maanden
  • ✓  50+ bedrijven naar de Google-top gebracht
  • ✓  5/5 Google Reviews score

Mijn stappenplan voor succes met SEO-content

Als je kiest voor SEO uitbesteden, dan begint het allemaal met een grondige analyse van de huidige situatie. Hoe ziet je website er uit? Welke pagina’s heb je allemaal? Wat werkt er goed? Wat kan beter beter? Wat moet er bij? En wat moet eventueel weg?

Uit het onderzoek blijkt wat de verbeterpunten zijn op de onderdelen content, techniek en autoriteit. We onderzoeken of je relevante content hebt, of je website technisch goed in elkaar steekt en wat er op het gebied van linkbuilding mogelijk is om autoriteit op te bouwen.

Doelgroepen en doelstellingen in kaart brengen

Wat is dan stap 1? Nou, het begint altijd met duidelijke doelen. Wat zijn de doelstellingen van je bedrijf? Wat wil je bereiken met je product of dienst? En wat zijn je doelgroepen?

Als je deze vragen duidelijk kan beantwoorden, is het makkelijker om een strategie uit te stippelen om die doelen te behalen. Maar eerst is het tijd voor ‘keyword research’, oftewel een zoekwoorden onderzoek.

De juiste keywords en long tail keywords vinden

Het is logisch dat je gevonden wilt worden. Maar hoe gaat je doelgroep je vinden? Welke woorden typen ze in zoekmachines als Google om producten en diensten zoals die van jou te vinden?

Tijdens het zoekwoorden onderzoek duiken we in de wereld van ‘keywords’ en ‘long tail keywords’. We gaan dus op zoek naar de belangrijkste woorden in de zoekintentie van de doelgroep. Die woorden zijn van groot belang om in je SEO-content te verwerken.

Een helder plan voor SEO-content opstellen

Na het vinden van ieder relevant keyword is het tijd voor een helder plan voor je SEO-content. Met één blog post kom je er namelijk niet. Het is verstandig om allerlei blogs te schrijven die met elkaar te maken hebben.

Om ideeën voor zulke blogs te verzinnen, is het een goed idee om een mindmap te maken. Denk hierbij in clusters, oftewel topics. Het schrijven van verwante blogs verhoogt de ‘topical relevance’ van je website en maakt al je pagina’s beter vindbaar.

Deze bedrijven groeien al met Marketence
Logo Phatfour
Logo O My Bag

Oude content analyseren en bijsturen

Nu je weet waar je heen wil, is het ook belangrijk om te kijken wat er al is. Waarschijnlijk heb je al eens wat blogs of artikelen geschreven. Misschien heb je hierbij ook al rekening gehouden met zoekwoorden voor Google en andere zoekmachines.

De vraag is of je oude content sterk genoeg is. Meestal is dat niet het geval, omdat er hierbij vaak nog geen rekening is gehouden met de optimale keywords. Soms is het wel mogelijk om een bestaand artikel aan te passen, om het zo aan te laten sluiten bij het nieuwe plan.

Aan de andere kant is het soms beter om een oud artikel te verwijderen. Verschillende artikelen over dezelfde onderwerpen kunnen elkaar namelijk in de weg zitten. Dan concurreren je eigen pagina’s met elkaar in de resultaten van de zoekmachines en dat is niet wenselijk.

Doelgerichte SEO-content verwezenlijken

Nu is het hoog tijd om nieuwe content te maken. Leef je uit met blogs, artikelen en posts over relevante onderwerpen. Verwerk hierbij de juiste keywords op natuurlijke wijze in ieder artikel. Gebruik je belangrijkste keywords ook in de headers.

Soms zie je dat bloggers het gebruik van een zoekwoord of meerdere zoekwoorden overdrijven. Het is een goed idee om een zoekwoord meerdere keren in je headers en artikel terug te laten komen, maar je moet niet te ver gaan. Daar prikken zowel lezers als zoekmachines doorheen.

Regelmatig SEO-content publiceren

 

Ben je druk aan het bloggen geweest en zijn je nieuwe artikelen klaar? Publiceer ze dan niet allemaal in één keer in WordPress. Het is verstandig om je SEO-content een beetje te spreiden. Zo blijf je langer relevant en bied je lezers en zoekmachines telkens ook iets nieuws.

Het is ook een goed idee om ieder artikel te delen via sociale media. Zo vergroot je je bereik en het aantal links richting je artikel. Als je comments krijgt, is het trouwens verstandig om hier op te reageren. Dat versterkt je band met de lezers.

De resultaten analyseren en zo nodig bijsturen

Heb je allerlei artikelen geschreven en gepubliceerd? En heb je hierbij alle SEO-tips toegepast? Dan is eerst tijd om de magie van zoekmachines even af te wachten. Het kan even duren voordat een zoekmachine een artikel oppikt en het een mooie plek geeft in de zoekresultaten.

Na een tijdje bloggen is het verstandig om de resultaten te analyseren. Dan kunnen we allerlei vragen beantwoorden en zo nodig bijsturen om nog beter te scoren in zoekmachines.

Soms is het bijvoorbeeld nuttig om headers aan te passen of om een bepaald keyword vaker terug te laten komen. Als je bij een specifieke zoekopdracht gevonden wilt worden, kan één ander zoekwoord al een groot verschil maken in een zoekmachine.

SEO-content uitbesteden aan Marketence?

 

Nu weet je wat SEO is, wat content is en hoe SEO-content je bedrijf vooruit helpt. Uiteraard kun je zelf met het stappenplan aan de slag en ontdekken of je meer traffic en conversie op gang kunt brengen.

Je kan ook kiezen voor een duurzame samenwerking met Marketence. Dan kijken we samen naar je website en vertel ik je waar de ruimte voor verbetering zit. Vervolgens kun je zelf met de tips aan de gang of het door mij laten doen. Of, een combinatie van beide.

Mijn advies: laat SEO-content voor je werken!

Hans en Denise aan het werk met SEO

Daarom werken andere merken met Marketence

Het eenvoudige antwoord: onze klanten zien hun omzet stijgen. Daarom werken én blijven ze werken met Marketence. En hierom ook nog:

100% tevreden klanten

Klanten beoordelen ons met de volle 5/5 sterren (Google). Als zij tevreden zijn, zijn wij ook tevreden.

Alexandru David

We Need It
Als je je seo moet laten doen, is Hans jouw man! Hij heeft ons enorm geholpen en deed precies wat we hadden afgesproken én nog veel meer. Hij legde elke stap uit en werkte alsof het zijn eigen project was. Ik raad het absoluut aan!

Khatereh Pazira

Amstel Dental
Het was een plezier om met Hans samen te werken. Zijn kennis is erg uitgebreid over SEO en wat er nodig is om een effectieve website te maken om verkeer en zichtbaarheid te genereren. Ik blijf graag samenwerken!

Jasmijn Kok

Nina.care
Samenwerken met Hans is geweldig, hij is intelligent, duidelijk in de communicatie, zeer vakkundig ondernemend en zelfsturend. En naast zijn expertise is het door zijn gevoel voor humor een feestje om samen te werken.

Wendy Maring

MINC
Al bij de kennismaking stak Hans met kop en schouders boven de andere twee kandidaten uit. We herkennen bij hem de ondernemers mentaliteit die we graag zien bij freelance specialisten. Kortom: Het is superfijn samenwerken met Hans!

Richard Mulder

Dr.Melius
Hans heeft plezier in zijn werk en is er duidelijk goed in. Hij is een prettig persoon om mee te praten en geeft ruimte voor een goed gesprek. Je krijgt veel goede informatie die gemakkelijk te implementeren is. Schakel hans in als je een goede start wilt maken met SEO.

Jan Heering

Zelfhulp Website
Door zijn inzichten en met zijn advies gaat het inmiddels weer de goede kant op met de website. Hans is goed op de hoogte van wat er speelt op het gebied van seo en ik raad hem dan ook zeker aan mocht je advies of seo ondersteuning nodig hebben.

Meer weten?

Heb je nog vragen over SEO of over mij? Stel ze dan in een gratis ontdekgesprek. Online, of op locatie. Of misschien staat je vraag hier wel bij?

In de basis werk ik het liefst aan langer durende projecten voor mijn klanten, maar soms maak ik een uitzondering. Misschien heb jij wel een probleem waarvan ik denk: “Dat moét ik gewoon kunnen oplossen!”. Neem gewoon even contact op.

SEO uitbesteden moet je zien als een duurzame investering. Mijn tarief is € 90,- exclusief 21% BTW per uur. Vooraf maak ik een inschatting van de (terugkerende) werkzaamheden, zodat we allebei weten waar we aan toe zijn.

  • Proactief

    399
    Maandelijks

    This is a description of the pricing package.

    • 1x Nieuwe contentpagina

    • 2x OnPage updates

    • Maandelijkse evaluatie

    • E-mail support

    • Professioneel advies

    • Awesome Feature

    • Awesome Feature

  • Strategisch & Proactief

    799
    Maandelijks

    This is a description of the pricing package.

    • 2x Nieuwe contentpagina

    • 4x OnPage updates

    • Toegang tot statistieken

    • Incl. 1 uur videobellen

    • Incl. e-mail support

    • Professioneel advies

    • Kwartaal audit

    • Awesome Feature

    • Awesome Feature